söndag 1 januari 2017

Månadssammanfattning: December 2016

Lästa böcker:

Gömd av P.C. Cast & Kristin Cast 
Blottad av P.C. Cast & Kristin Cast 
Försoning av P.C. Cast & Kristin Cast 
Thor, Vol 1: The Goddess of Thunder av Jason Aaron mfl. 
The False Prince av Jennifer A. Nielsen 
Of Fire and Stars av Audrey Coulthurst 
Marked in Flesh av Anne Bishop 
Scythe av Neal Shusterman 
Crystal Storm av Morgan Rhodes 
Through the Woods av Emily Carroll 
Astrid: Vulkanmånens kult av Kim W. Andersson 
Return to the Isle of the Lost av Melissa de la Cruz 
Relentless av Tera Lynn Childs & Tracy Deebs
Dream On av Kerstin Gier

Antal: 14
Comics/graphic novels/manga: 3
Svenska: 4
Engelska: 10
Snittbetyg: 7.78

Bästa bok: Marked in Flesh av Anne Bishop
Sämsta bok: Blottad av P.C. Cast & Kristin Cast
Största överraskning: Through the Woods av Emily Carroll
Största besvikelse: -


Kommentar: December har bjudit på mycket bra läsning, allra helst i mitten/slutet av månaden. Jag läste till exempel 5 böcker med betyget 9-9,5 i rad, vilket kändes helt fantatiskt. Månadens bästa bok blev Marked in Flesh av Anne Bishop, men både Scythe av Neal Shusterman & Crystal Storm av Morgan Rhodes hade också kunnat få utnämnelsen, för alla fick samma betyg. Månadens överraskning blev Through the Woods av Emily Carroll, som jag i och för sig hade höga förväntningar på, men som har överraskat mig med att starkt hänga kvar i minnet långt efter att jag läst ut den.

Sämsta bok blev Blottad av P.C. Cast & Kristen Cast. Totalt onödig bok, som inte alls hade behövt skrivas. Däremot är jag glad över att äntligen ha avslutat serien, och sista boken var ändå betydligt bättre. Så det var ju bra. Och det blev ingen besvikelse denna månad eller.

I januari planerar jag att hinna läsa så mycket som möjligt innan jobb och skola drar igång igen. Jag har massa julklappsböcker som jag ser fram emot att läsa, plus att Susan Dennards Windwitch släpps i början av januari. Och det är en av årets mest efterlängtade böcker för min del, så det ser jag fram emot.

Vad ska du läsa i januari? Och vilken var din favoritbok i december?

2 kommentarer:

  1. Härligt! Through the Woods har jag varit sugen på länge :)
    Den bästa boken jag läste i December var The Neverending Story av Michael Ende. Den var söt och magisk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Through the Woods var fantastisk. Hoppas du får läsa den snart, för jag tror att den passar dig. :) Åh, The Neverending Story har jag länge varit nyfiken på. Kul att du tyckte om den. :)

      Radera