måndag 26 december 2016

40 Böcker jag vill läsa 2017

2017 verkar bli ett riktigt lovande läsår. Jag har redan en lång lista på titlar jag vill läsa, och här kommer en lista på min topp 40 (åtminstonde av böcker som fått omslag/titlar/etc).


1. A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas
2. Windwitch av Susan Dennard
3. Etched in Bone av Anne Bishop
4. Strange the Dreamer av Laini Taylor
5. Wonder Woman: Warbringer av Leigh Bardugo


6. The Hearts We Sold av Emily Lloyd-Jones
7. Lord of Shadows av Cassandra Clare
8. The Dark Prophecy av Rick Riordan
9. The Ship of the Dead av Rick Riordan
10. Carve the Mark av Veronica Roth


11. Vanguard av Ann Aguirre
12. The Cursed Queen av Sarah Fine
13. Iron Gold av Pierce Brown
14. By Your Side av Kasie West
15. Dawn Study av Maria V. Snyder


16. Eliza and Her Monsters av Francesca Zappia
17. A Conjuring of Light av V.E. Schwab
18. Starfall av Melissa Landers
19. Spindle Fire av Lexa Hillyer
20. Generation One av Pittacus Lore


21. The Last Harvest av Kim Liggett
22. Our Dark Duet av Victoria Schwab
23. Lucky in Love av Kasie West
24. Hear the Wolves av Victoria Scott
25. Now I Rise av Kiersten White


26. Bad Blood av Demitria Lunetta
27. The Upside of Unrequited av Becky Albertalli
28. House of Furies av Madeleine Roux
29. Silver Stars av Michael Grant
30. Dreamfall av Amy Plum


31. The Reluctant Queen av Sarah Beth Durst
32. Hunted av Meagan Spooner
33. Avenged av Amy Tintera
34. Given to the Sea av Mindy McGinnis
35. Roseblood av A.G. Howard


36. Alone av Scott Sigler
37. Traitor to the Throne av Alwyn Hamilton
38. Bad Romance av Heather Demetrios
39. Always and Forever, Lara Jean av Jenny Han
40. Our Own Private Universe av Robin Talley

Plus omslags/titellösa böcker som jag längtar ihjäl mig efter; Throne of Glass #6 av Sarah J. Maas, The Shaw Confessions #1 av Michelle Hodkin, Skulduggery Pleasant #10 av Derek Landy, The Glass Spare av Lauren DeStefano, The Garden of Blood and Dust av K.C. Perez, Illuminae #3 av Amie Kaufman & Jay Kristoff, The Gatlon School for Vigilantes av Marissa Meyer, Nevernight #2 av Jay Kristoff & Falling Kingdoms #6 av Morgan Rhodes

Vilka böcker ser du mest fram emot under 2017?

4 kommentarer:

  1. Oj! Vad skönt att få lite tips. Har så dålig koll på nästa års böcker. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra. Jag hoppas du hittar något spännande här! :)

      Radera
  2. Vilken bra lista! Jag blev så inspirerad att göra ett likadant inlägg, hehe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte säga kör på du, men sen såg jag att du redan hade gjort det. ;)

      Radera