söndag 16 oktober 2016

Om betyg + Book Haul

Det är flera som har påpekat/frågat om att jag inte har någon etikett för betyg här på bloggen. Något som jag glömde när jag startade den, och som jag sedan inte orkat fixa. Men igår så beslöt jag mig för att åtgärda det (vilket tog hela dagen, när jag har nästan 700 publicerade recensioner), och nu finns det kategorier för varje betyg. Jag följde dock inte samma betygsskala som jag har här bredvid till vänster, utan körde på hur jag betygsätter böckerna på Goodreads.
Så 9-10 = 5 stjärnor
7-8,5 = 4 stjärnor
osv..

Plus att jag har ändrat några betyg. Ni vet hur det är, vissa böcker har jag läst om och kommit på att jag gillade mycket mer/mindre än första gången. Vissa har växt och andra har sjunkit sedan jag läst dem. Dock har jag inte skrivit om något i recensionerna, så det kan hända att vissa recensioner inte stämmer med betyget. Men det är betyget som räknas från och med idag. Och om det nu är någon som vill söka recensioner efter betyg så finns det nu äntligen här på bloggen! :)


Three Dark Crowns av Kendare Blake
The Fever Code av James Dashner


Black Widow: Red Vengeance av Margaret Stohl
Replica av Lauren Oliver


The Midnight Star av Marie Lu
Stalking Jack the Ripper av Kerri Maniscalco

Så har jag fått hem några böcker under veckan. The Fever Code har jag läst (och tyckte så mycket om den) och Three Dark Crowns läser jag just nu. Ser väldigt mycket fram emot de övriga böckerna också, och just nu är mitt största problem vilken av dem jag ska läsa näst.

Har du läst, eller vill du läsa, någon av böckerna? Vad tyckte du i såna fall?

2 kommentarer:

  1. Stalking Jack the Ripper har jag inte sett förut ser jätteintressant ut! :)

    Så är det nog för alla att man ändrar betyg för man gillar dem mer eller mindre efter ett tag när man läst fler böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar väldigt lovande, så jag hoppas att den är så bra som jag tror. :)
      Ja, visst är det så. En del böcker tar ju ett tag innan man smält dem. :)

      Radera