söndag 21 augusti 2016

Book Haul - Comic books, Fairy Loot mm.


Visions av Kelley Armstrong
Deceptions av Kelley Armstrong
Ett veck i tiden av Madeleine L'Engle - Stort tack till Modernista för recexet!

De senaste veckorna har jag fått hem en hel del nytt. Visions & Deceptions är fortsättningarna på Armstrongs Cainsville serie, där jag nyligen läste, och älskade, den första boken, Omens. Ser väldigt mycket fram emot båda två.
Sedan så fick jag ett fint recex i form av Ett veck i tiden från Modernista. Har redan läste den, och en recension kommer till veckan.

Efter att ha beslutat mig för att ta steget och börja läsa comic books så gjorde jag en beställning på de titlar som lockade mig mest. Har inte hunnit läsa någon än, men planerar att göra det asap.


Thor, vol 1: The Goddess of Thunder av Jason Aaron mfl.
Avengers Arena, vol 1: Kill or Die av Dennis Hopeless mfl.


Harley Quinn, vol 1: Hot in the City av Amanda Conner mfl.
Harley Quinn, vol 2: Power Outrage av Amanda Conner mfl.
Wonder Woman vol 1: Blood av Brian Azzarello mfl.


Batman: Arkham Asylum av Grant Morrison
Suicide Squad, vol 1: Kicked in the Teeth av Adam Glass mfl.
Suicide Squad, vol 2: Basilisk Rising av Adam Glass mfl.


Saga vol 1 av Brian K. Vaughn & Fiona Staples
I Hate Fairyland, vol 1: Madly Ever After av Skottie Young

Och sist, men inte minst, så beställde jag Augustis bokbox från Fairy Loot. Mest för att jag gillade ämnet, Dark Deeds, och lite för att det var ganska lätt att lista ut vilken bok som skulle vara i. Blev iaf väldigt nöjd med allt, och kan mycket väl tänka mig att skaffa en prenumeration där framöver.


Boken Nevernight av Jay Kristoff, tillsammans med ett bokmärke, en signerad bookplate, ett brev från författaren, och en poster.
Ett doftljus - The Dark Side
Brev om innehållet i boxen
Nageldekor stickers (för lönnmördare)
Ett glasunderlägg med ett citat från Draco Malfoy
En tvål - Rhysand (ACOTAR + ACOMAF)
Och världens snyggaste anteckningsblock (fullt med fina bilder man kan färglägga dessutom)


Och det var allt från mig för den här gången..
Tipsa mig gärna om era favorit seriealbum, om det är något ni tycker att jag missat, och berätta gärna vad ni tycker om ni läst något av det ovan! :)

6 kommentarer:

  1. Det enda seriealbumet som jag har läst är ju Amulett serien men åh vad bra dem är! Jag är väldigt nyfiken på att läsa både Saga och I hate fairyland, ser fram emot att få veta vad du tycker om dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg din kommentar på jobbet, så jag passade på att beställa alla Amulett böcker som finns ute från vårat huvudbibliotek. Blev så sugen att läsa dem. :P Så tack för tipset! :)

      Radera
    2. Åh vad kul! Hoppas du kommer gilla dem :)

      Radera
    3. Åh, tack. Det hoppas jag med. :)

      Radera
  2. Åh så mycket bra comics! Du har massor av bra läsning framför dig! I hate Fairyland är verkligen en särskild favorit för mig just nu. Tänkte recensera den senare i veckan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad skönt att höra. Och kul att du gillade I Hate Fairyland. Jag ser mycket fram emot den. Och din recension, så klart. :)

      Radera