måndag 23 maj 2016

Desolation - Derek Landy

Titel: Desolation
Författare: Derek Landy
Serie: Demon Road #2
Sidor: 460

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer. 

Reeling from their bloody encounter in New York City, Amber and Milo flee north. On their trail are the Hounds of Hell – five demonic bikers who will stop at nothing to drag their quarries back to their unholy master.

Amber and Milo’s only hope lies within Desolation Hill – a small town with a big secret; a town with a darkness to it, where evil seeps through the very floorboards. Until, on one night every year, it spills over onto the streets and all hell breaks loose.

And that night is coming.


Jag läste Demon Road i början av året, och blev fullkomligt förälskad i den. Givetvis passade jag på att förhandsboka bok två i serien, Desolation, och jag kastade mig genast över den när jag fick den. Och visst var den minst lika bra som sin föregångare, om kanske inte ännu bättre.

Handlingen var så spännande och rå. Det är mycket blod, monster och slagsmål, och jag absolut älskar det. Amber och Milo har här kommit fram till staden Desolation Hill, och snacka om en mardrömsstad. Jag gillar särskilt att när man tror att det inte kan bli värre än så här, så händer nästa oväntade, hemska sak och gör det hela ännu mer skrämmande och spännande. Jag är dessutom väldigt förtjust i humorn i den här serien, och Desolation fick mig att skratta högt vid flertalet tillfällen. Vilket känns väldigt behövligt i en sån här obehaglig bok.

Jag älskar karaktärerna. Amber och Milo är så störtsköna, och jag är väldigt förtjust i relationen mellan de båda. Man får även träffa ett nytt gäng karaktärer, och jag gillade särskilt Virgil och Javier. Snacka om härliga gamla gubbar. Även Linda (och company) var intressanta, och jag hade gärna sett relationen mellan Linda & Amber fördjupas. Det enda jag har att klaga lite på är att jag saknade Glen så himla mycket här (även om han gjorde ett par gästspel).

Desolation var lika fantastiskt bra som Demon Road, och jag absolut älskar den här serien. Jag är så glad att tredje boken kommer senare i år, men samtidigt lite ledsen över att det kommer att vara över sedan. Jag räknar definitivt ner dagarna till American Monsters, och jag rekommenderar mer än gärna den här serien till absolut alla. 


9,5 / 10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar