torsdag 17 mars 2016

BZRK - Michael Grant

Titel: BZRK
Författare: Michael Grant
Serie: BZRK #1
Sidor: 407

A global war is racing. You can't see it, but it's happening all around you.

Inside YOU.

Down in the meat.

Welcome to the nano-the microscopic matrix where invisible armies will determine the future of mankind. Here, the ultimate battle is for sanity. Losing is not an option when a world of madness is at stake.
 


Michael Grants Gone serie är en av mina favoriter, och jag har länge velat läsa mer av honom. BZRK har stått oläst i bokhyllan i ett par år, men tack vare Nellys #hylltömning2016 var det äntligen dags att plocka upp den, och förväntningarna var riktigt höga. Så döm av min besvikelse när BZRK inte alls levde upp till dessa, och det var inte alls en bok i min smak.

Handlingen kändes krånglig, och jag fastnade aldrig för den. Jag hade svårt att se det hela med biots och nanos framför mig (och ändå brukar jag ha väldigt lätt att bygga upp handlingen till bilder), och det var aldrig något som fascinerade mig. Dessutom kändes det mesta bara så segt, och det var inte förrän alldeles i slutet det blev talan om någon action. Och då hade jag tyvärr redan tappat intresset. För sisådär 250 sidor sedan. Men slutet var ändå bra, och är det enda som stoppar mig från att ge ett riktigt bottenbetyg.

Karaktärerna var inte eller någon höjdare, och jag kände aldrig att jag vare sig fastnade för, eller lärde känna någon utav dem. Den som var mest intressant var Sadie, men ändå var hon mest bara tråkig. Och i övrigt har jag inget annat att säga om karaktärerna.

Nej, B
ZRK var en riktig besvikelse. Jag är så ledsen att jag inte tyckte om den, men jag hoppas på att gilla nästa bok jag läser av Michael Grant betydligt bättre. Och om inte får jag väl läsa om Gone serien. För den håller betydligt bättre kvalité än vad denna bok gjorde. 

3 / 10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar