söndag 12 april 2015

The Sin Eater's Daughter - Melinda Salisbury

Titel: The Sin Eater's Daughter
Författare: Melinda Salisbury
Serie: The Sin Eater's Daughter #1
Sidor: 312

Seventeen-year-old Twylla lives in the castle. But although she’s engaged to the prince, Twylla isn’t exactly a member of the court.

She’s the executioner.

As the Goddess embodied, Twylla instantly kills anyone she touches. Each month she’s taken to the prison and forced to lay her hands on those accused of treason. No one will ever love a girl with murder in her veins. Even the prince, whose royal blood supposedly makes him immune to Twylla’s fatal touch, avoids her company.

But then a new guard arrives, a boy whose easy smile belies his deadly swordsmanship. And unlike the others, he’s able to look past Twylla’s executioner robes and see the girl, not the Goddess. Yet Twylla’s been promised to the prince, and knows what happens to people who cross the queen.

However, a treasonous secret is the least of Twylla’s problems. The queen has a plan to destroy her enemies, a plan that requires a stomach-churning, unthinkable sacrifice. Will Twylla do what it takes to protect her kingdom? Or will she abandon her duty in favor of a doomed love?


The Sin Eater's Daughter har haft en given plats på min att läsa lista sedan jag först hörde talas om den. Förväntningarna har varit höga, men efter att ha sett en del dåliga förhandsrecensioner började jag bli aningen orolig. Men som tur var så var det helt klart en bok i min smak, och jag tyckte så mycket om den.

Både handlingen och världen var väldigt fascinerande och jag var oerhört investerad i berättelsen, trots att det ärligt talat egentligen inte händer särskilt mycket. Jag fastnade direkt för boken, och den höll mig i sitt grepp från den första till den sista sidan. Det är här en väldigt karaktärsdriven bok, så ni som har problem med en långsam handling ska kanske fundera en extra gång innan ni plockar upp den. Slutet var dock sjukt spännande, och jag var tvungen att läsa ut boken medan jag gick från bussen, jag ville helt enkelt inte lägga ifrån mig den.

Av karaktärerna så älskade jag Twylla. Trots att hon inte alltid var helt enkel att tycka om, så var det något hos henne som fängslade mig och jag kunde inte låta bli att hålla på henne. Jag var dock mindre förtjust i Lief, men jag gillar att de fick tid att lära känna varandra även om relationen fortfarande känns aningen för snabb. Merek var min favorit i början, men han tappade lite i mitten. Men framåt slutet så vann han mitt hjärta igen, och även om triangeln känns lite onödig så är det Merek jag håller på.

The Sin Eater's Daughter är en perfekt början på en ny serie, och jag gillade den ännu mer än vad jag först förväntat mig. Fantasy när den är som bäst, och jag längtar redan efter fortsättningen. Rekommenderas varmt.

9 / 10 

4 kommentarer:

  1. I'm glad you liked this! I'm really excited to read it and hearing it's character driven makes me think it just might be perfect for me. I don't love slow plots but if the characters make up for it I'm usually happy.

    Great review! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I loved this, but I've seen a lot of people that didn't like it all. I don't know why, though. ;) And I really liked the characters, especially Twylla. I hope you get to read this soon, and that you'll like it. :) Oh, and thank you!

      Radera
  2. Yay! So glad you loved it (which I did, too) and agree, it is very character driven (which is probably why I liked it in the first place) and although I did want a bit more action and more on sin eating, didn't bother me too much. Yeah, she is hard to like at times (but again, that's probably why I liked her), I seem to be drawn to those characters more lately, complex. SO CAN'T WAIT FOR THE NEXT ONE! EEK! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, this book was great! The sin eating thing was very interesting, and I wanted to have more of it as well. Twylla was such an interesting character, and I felt that it was almost impossible not to like her, even when she did things that bothered me. I also can't wait for the next one!! :)

      Radera