lördag 28 februari 2015

Book Haul - bokrea fynd, recex och annat


Gone Girl av Gillian Flynn
Imposter av Jill Hathaway
Hollow City av Ransom Riggs


Den Lille Prinsen av Antoine de Saint-Exupéry
Den Röda Pyramiden av Rick Riordan
Ett stort tack till Modernista för recensionsexemplaren!!


The Conspiracy of Us av Maggie Hall
A Darker Shade of Magic av V.E. Schwab

Den här veckan har jag fått hem lite nya böcker. Det blev tyvärr inte så många fynd på bokrean för mig, men jag beställde åtminstonde hem Gone Girl och Imposter från Bokus rea. Dessutom hade Bokus Hollow City på sin lagerrensning, så den fick också åka med i korgen. Jag ser fram emot att läsa all tre, men kanske mest Hollow City (även om jag inte läst Miss Peregrine's.. än eftersom jag velat vänta lite för att jag tycker att väntan mellan böckerna i serien varit så lång).
Sedan fick jag, helt oväntat, hem två stycken recex från Modernista, vilket gjorde mig jätteglad. Jag har bara hört bra saker om Den Lille Prinsen, och Den Röda Pyramiden står väldigt högt upp på min att läsa lista, så den kommer jag nog att ta tag i ganska så snarast.
Dessutom två böcker från The Book Depository. Är väldigt sugen på att läsa båda, men mest A Darker Shade of Magic, vilken är en av mina mest efterlängtade böcker i år.

Sedan har jag fått hem lite swag av både Lori M. Lee och Jodi Meadows.
Thank you so much!


Och sist, men inte minst, så lånade jag hem en bok från bibblan. Jag älskar ju TV-serien,
så jag har velat läsa den här länge nu;


Orange is the New Black av Piper Kerman

Har du eller vill du läsa någon av böckerna? Och hittade du någa böcker på rean?

6 kommentarer:

  1. Gone girl väntar jag också på att få hem från bokrean :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul. Då hoppas jag att vi båda gillar den. :)

      Radera
  2. SV: Kul att höra att du gillade den :D Hoppas jag också gör det ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att se vad du tycker om den. :)

      Radera
  3. Åh, jag har velat läsa Den lilla prinsen väldigt länge men det har någon anledning aldrig blivit av. Och jag älskar The Kane Chronicles, väldigt underskattad serie tycker jag och minst lika bra som första Percy serien (dock inte riktigt lika bra som Heroes of Olympus men inte mycket slår ju den ;) ) Hoppas att du tycker om dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli jättekul att läsa Den lille prinsen, kanske mest för att det är en sådan bok som jag kanske inte skulle ha plockat upp annars. Och The Kane Chronicles bara måste jag ju läsa. Har haft första boken på engelska ståendes i bokhyllan i flera år, så nu tänker jag läsa recexet istället. Jag skäms lite att jag inte läst den än faktiskt. :) Och jag håller med om att inte mycket slår the Heroes of Olympus. Och tack! :)

      Radera