torsdag 1 januari 2015

Månadssammanfattning: December 2014

Lästa böcker:

Grip of the Shadow Plague av Brandon Mull
Secrets of the Dragon Sanctuary av Brandon Mull
Keys to the Demon Prison av Brandon Mull 
Uppstigandet av Karen Bao
Everfound av Neal Shusterman
Häxmästaren av Peter Bergting
Demonprinsessan av Peter Bergting
Dödens stad av Peter Bergting
Harry Potter and the Sorcerer's Stone av J.K. Rowling*
Harry Potter and the Chamber of Secrets av J.K. Rowling*
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban av J.K. Rowling*
Harry Potter and the Goblet of Fire av J.K. Rowling*
Harry Potter and the Order of the Phoenix av J.K. Rowling*
Harry Potter and the Half-Blood Prince av J.K. Rowling*
Harry Potter and the Deathly Hallows av J.K. Rowling*
Vicious av V.E. Schwab*
Unmarked av Kami Garcia

*omläsningar

Antal: 17
Omläsningar: 8
Svenska: 4
Engelska: 13
Snittbetyg: 7.94

Bästa bok: Uppstigandet av Karen Bao
Sämsta bok: -
Största överraskning: Häxmästaren av Peter Bergting
Största besvikelse: -


Kommentar: December har även den varit en bra läsmånad, även om jag faktiskt inte läst särskilt mycket sedan före jul. Efter min Harry Potter omläsning hamnade jag i en liten minisvacka, men nu är den över och jag ser fram emot att börja det nya året med att läsa.
Bästa bok i December var Uppstigandet av Karen Bao, som var över förväntan bra och en ny favorit hos mig. Största överraskningen var Häxmästaren av Peter Bergting som jag inte alls hade särskilt höga förväntningar på, men som var riktigt, riktigt bra och bevisar att jag faktiskt borde ge fler svenska författare en chans. Ingen bok förtjänar att bli vare sig den sämsta, eller månadens besvikelse, och jag är mer än nöjd med alla böcker som jag läste i December.

Nu i Januari ser jag fram emot att läsa de böcker jag fick i julklapp, och jag hoppas på att årets
första läsmånad kommer att vara en riktigt bra sådan.

Vilken var din favoritbok i December? Och vad ska du läsa nu i Januari?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar