torsdag 1 maj 2014

Månadssammanfattning: April 2014

Lästa böcker:

Dead Girls Don't Lie av Jennifer Shaw Wolf
A Game of Thrones av George R.R. Martin
Frigid av J. Lynn
Flesh & Bone av Jonathan Maberry
The Kingdom of Little Wounds av Susann Cokal
Imorgon när kriget kom av John Marsden*
När natten är som mörkast av John Marsden*
Den tredje dagens kyla av John Marsden*
Nu är mörkrets tid av John Marsden*
Så grydde hämndens timme av John Marsden*
I skymningens land av John Marsden*
På andra sidan gryningen av John Marsden*
Everlost av Neal Shusterman
Finnikin of the Rock av Melina Marchetta
Jellicoe Road av Melina Marchetta*
The Forever Song av Julie Kagawa
The School for Good and Evil av Soman Chainani

*omläsningar

Antal: 17
Omläsningar: 8
Svenska: 7
Engelska: 10
Snittbetyg: 7.38

Bästa bok: Finnikin of the Rock av Melina Marchetta
Sämsta bok: -
Största överraskning: Finnikin of the Rock av Melina Marchetta
Största besvikelse: The School for Good and Evil av Soman Chainani


Kommentar: April har varit en ganska bra läsmånad. Jag passade på att läsa om både John Marsdens Tomorrow serie, och Jellicoe Road av Melina Marchetta. I övrigt har de flesta böcker varit bra, Finnikin of the Rock av Melina Marchetta blev månadens bästa bok, och den enda besvikelsen den här månaden var The School for Good and Evil av Soman Chainani.

Igår var min födelsedag, och jag fick en hel del böcker, vilka jag naturligtvis tänkte ta och läsa
i Maj. Jag funderar även på att läsa om The Mortal Instruments serien inför City of Heavenly Fires release, men annars har jag inte planerat något särskilt.. :)

Vad ska du läsa i Maj?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar