fredag 7 mars 2014

Where the Stars Still Shine - Trish Doller

Titel: Where the Stars Still Shine
Författare: Trish Doller
Serie: -
Sidor: 336

Stolen as a child from her large and loving family, and on the run with her mom for more than ten years, Callie has only the barest idea of what normal life might be like. She's never had a home, never gone to school, and has gotten most of her meals from laundromat vending machines. Her dreams are haunted by memories she’d like to forget completely. But when Callie’s mom is finally arrested for kidnapping her, and Callie’s real dad whisks her back to what would have been her life, in a small town in Florida, Callie must find a way to leave the past behind. She must learn to be part of a family. And she must believe that love--even with someone who seems an improbable choice--is more than just a possibility.

Jag har velat läsa Where the Stars Still Shine sedan jag först hörde talas om den, för över ett år sedan. Handlingen lät både spännande och intressant, och den liknar inget jag läst om tidigare. Mina förväntningar var ganska höga, men även om jag mer eller mindre gillade boken..så var den också något utav en besvikelse.

Handlingen som verkade så himla fängslande i början tappade mer och mer ju längre jag läste, och vad som kunnat vara ett oerhört bra konceptet, kändes nu mest bara underutvecklat. Jag ville veta mer om Callies liv på rymmen, mer om allt hon gått igenom, och jag ville ha mer reaktioner från Callie och hur hon såg på hennes nya liv. Författaren gick aldrig in på djupet på saker och ting, och mycket skummades mest bara förbi. Ett stort plus var dock att jag fastnade mycket för historian medan jag läste den, och boken gick väldigt fort att läsa.

Precis som med handlingen, så var karaktärerna aningen underutvecklade. Visst gillade jag Callie, och hennes berättarröst var lätt att följa, men jag saknade ändå något. Det var svårt att lära känna några andra karaktärer, och jag hade gärna velat se mer av Callies nya familj, och de problem som borde ha uppstått. Kärleksintresset Alex var bara tråkig, och romansen gick dessutom på tok för fort fram. Jag hängde inte alls med där, tyvärr.. 

Jag har mest bara klagat nu, och trots att det var mycket jag velat se annorlunda, så var Where the Stars Still Shine ändå en ganska bra bok. Spännande under tiden jag läste den, men inget jag kommer att komma ihåg i det långa loppet. Jag ville ha MER, helt enkelt. 


6 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar