torsdag 20 mars 2014

The Ghost and the Goth - Stacey Kade

Titel: The Ghost and the Goth
Författare: Stacey Kade
Serie: The Ghost and the Goth #1
Sidor: 281

After a close encounter with a bus, Alona Dare goes from homecoming queen to Queen of the Dead. She's stuck as a ghost in the land of the living with no sign of the big, bright light to take her to a better place. To make matters worse, the only person who might be able to help her is Will Killian, a total loser outcast.
More than anything, Will wishes he didn't have the rare ability to communicate with the dead, especially the former mean girl of Groundsboro High. He's not filling out any volunteer forms to help her cross to the other side, though it "would" bring him some welcome peace and quiet.Can they get over their mutual distrust -- and quasi-attraction -- to work together? 


Den här boken har funnits på min TBR lista i flera år, och efter att ha stått oläst i bokhyllan i över ett år var det äntligen dags för mig att plocka upp den. The Ghost and the Goth var snabbläst, rolig, och lite småspännande. En perfekt bok om man är ute efter något lättsamt. Jag tyckte mycket om handlingen, även om den faktiskt mest gick ut på att Alona och Will skulle lära känna varandra, och jag gillade det lilla mysteriet (även om jag kanske önskar att man lagt lite mer tid på det).

Alona hade en härlig berättarröst. Hon är sarkastisk, bestämd, och arrogant. Kanske inte de mest älskvärda karaktären jag läst om, hon är något av en bitch, men ändå rätt rolig och jag gillade att vara i hennes huvud. Will var dock lite tråkigare, och jag hade velat se lite mer personlighet hos honom. Dessutom betedde han sig aningen idiotiskt ibland, och om världen ville sätta mig på ett psykhem skulle jag ha varit betydligt försiktigare.. Jag gillar dock Will och Alona tillsammans, och det ska bli kul att se dem försöka samarbeta i nästa bok.

The Ghost and the Goth var ett stort nöje för stunden, men kanske inget jag kommer att minnas i det långa loppet. Jag ser dock fram emot att läsa fortsättningen, och jag rekommenderar den gärna till dig som är ute efter en rolig och lättsam bok.

Favoritcitat:

“What are you doing, meditating?"
"No, I'm trying to calm down so I don't kick your ass," she said through clenched teeth.” 


6,5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar