tisdag 25 mars 2014

Perfect Lies - Kiersten White

Titel: Perfect Lies
Författare: Kiersten White
Serie: Mind Games #2
Sidor: 232

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.

The sisters have been manipulated and controlled by the Keane Foundation for years, trapped in a never ending battle for survival. Now they have found allies who can help them truly escape. After faking her own death, Annie has joined a group that is plotting to destroy the Foundation. And Fia is working with James Keane to bring his father down from the inside.

But Annie's visions of the future can't show her who to trust in the present. And though James is Fia's first love, Fia knows he's hiding something. The sisters can rely only on each other - but that may not be enough to save them.


 Mind Games var en av förra årets största överraskningar för mig, och sedan jag läste den har jag längtat efter Perfect Lies. Den här boken är precis lika bra som sin föregångare, och, precis som med Mind Games, så älskade jag den. 

Handlingen är väldigt spännande, och jag älskar hur det är upplagt. Annies perspektiv börjar fyra månader före Fias, och man hoppar ständigt mellan dessa tills dem möts i slutet. Det enda jag har att klaga på är att boken är så kort, och jag hade gärna sett minst 100 sidor till.

Karaktärerna är fantastiska, och då allra helst Fia. Fia är så komplex, spännande och trasig, och jag älskar att vara i hennes huvud. Jag tycker även mycket om Annie, och jag gillar att hon hittar sin styrka. Förhållandet mellan systrarna är så fint, och det är det mest intressanta i boken.

Jag gillade hur den här serien slutade, även om jag hade velat se lite mer av ett avslut. Just för att boken är så kort så tycker jag att slutet kunnat knytas ihop bättre, men samtidigt förstår jag varför det lämnas som det gör. Jag gillade dock Perfect Lies precis lika mycket so Mind Games, och bägge böckerna är något av en favorit för mig. Rekommenderas.
 

Favoritcitat:

“Once upon a time, I was a little girl with a mom and a dad and a sister, and the only monsters in the world were imaginary.
Then I became one of the monsters.” 

8,5 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar