lördag 8 mars 2014

Book Haul

Den här veckan har jag fått hem en hel del böcker. Efter att ha läst Röd skymning så blev
jag så himla sugen på att läsa fler high fantasy böcker, så jag la en beställning på några såna, plus lite uppföljare och några förhandsbokningar. Dessutom var jag inne på syrrans jobb (akademibokhandeln) igår, och det är omöjligt att gå ut därifrån utan en bok eller två.. :)


The Name of the Wind av Patrick Rothfuss
A Game of Thrones av George R.R. Martin


Death Sworn av Leah Cypess
The Demon King av Cinda Williams Chima
The Burning Sky av Sherry Thomas


Unhinged av A.G. Howard
The Winner's Curse av Marie Rutkoski
City of a Thousand Dolls av Miriam Forster


Nil av Lynne Matson
Cress av Marissa Meyer
Not a Drop to Drink av Mindy McGinnis


Her Dark Curiosity av Megan Shepherd
White Hot Kiss av Jennifer L. Armentrout
Panic av Lauren Oliver

Jag är så nöjd över de här böckerna, och jag vill verkligen läsa alla nu på en gång..
Har du läst någon av böckerna? Och vad tyckte du i såna fall?

18 kommentarer:

  1. oj vad mycket bra böcker! Flera av de är på min nästa beställningslista så ska bli kul se vad du tycker om de:) Nil och the burning sky och the winners curse och the deamon king,, åh vill ha alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet nu är ju att jag kan inte bestämma mig för vilken utav dem jag ska börja med.. :)

      Radera
  2. Oj det var många nya böcker :) Även fastän jag mest läser contemporary så är det flera här som jag är nyfiken på b.la. Nil, White hot kiss och Unhinged.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul. :) Allra helst Unhinged vill jag läsa, Splintered var ju SÅ bra. :)

      Radera
  3. Ser framemot recensionen av många av dessa som jag också är nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul. Jag ligger ju ganska efter i mina recesnioner, så säg gärna till om det är någon särskild du vill se en recension på så kan jag flytta fram den lite sen. :)

      Radera
  4. Så många fina böcker! :) Ser fram emot recensioner på Panic, Nil, White Hot Kiss och Not a drop to drink eftersom jag är lite osäker om jag ska köpa dem eller inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, okej. :) Allra helst Not a Drop to Drink tror jag kommer att vara jättebra. :)

      Radera
  5. Vilka fina böcker! A Game of Thrones är otroligt bra och det ska bli jätte roligt att se vad du tycker om den. Cress, Panic, The Winner's Curse och The Demon King är jag jätte nyfiken på och hoppas kunna läsa snart! :) Trevlig läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, jag vet ju att du gillar A Game of Thrones. :) Själv är jag riktigt sugen på att läsa den, men samtidigt lite avskräckt på grund av längden. Kul, då hoppas jag att du får läsa dem snart..och tack! :)

      Radera
  6. Åh, så många fina böcker! Vill ha i princip allihop, haha. Förutom de jag redan äger förstås. A Game of Thrones tycker jag är fantastiskt bra så det ska bli kul att se vad du tycker. The Demon King ska jag försöka ta tag i snart och även The Name of the Wind. Har bara hört massa gott om dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt väldigt nyfiken på A Game of Thrones.. Jag har ju inte sett tv-serien heller (jo, de 5 första avsnitten), för jag har fått för mig att jag vill läsa böckerna först. :) Åh, då hoppas jag att både du och jag tycker om dem! :)

      Radera
  7. Vad många fina böcker! :) Jag har inte läst någon, men har beställt Panic och är riktigt sugen på att läsa White Hot Kiss, The Winner's Curse och Cress. Hoppas du tycker om böckerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser Panic just nu, och än så länge gillar jag den. Har inte kommit så långt dock, men hoppas att både du och jag får tycka om den. :) The Winner's Curse var däremot en riktig besvikelse för mig, gillade den inte alls så mycket som jag trodde jag skulle göra.. :/ Hoppas att du kommer gilla den mer om du läser den, och tack! :)

      Radera
  8. Gud vad kul att du har köpt hem massa High fantasy böcker! The Name of the wind tyckte jag var SÅ bra! Not a Drop to Drink är jag rätt avundsjuk på, jag vill oxå ha den :) Men det är en riktigt fin samling böcker du har fått hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, jag är så sugen på high fantasy just nu. The Name of the Wind köpte jag enbart för att jag såg att du gav den ett sånt bra betyg, jag hoppas att jag också gillar den lika mycket. :)

      Radera
  9. Hej Petra!

    Jag skrev ett inlägg här tidigare, men det verkar som om det försvann någonstans på vägen när det skulle publiceras på bloggen. Men jag är ju en ganska van skribent (som tur är), så jag gör ett nytt, tappert försök så får vi se var det leder! Förhoppningsvis hela vägen till kommentarsfältet ;)

    Jag ville egentligen mest bara säga att jag tycker att det känns väldigt roligt att ha bidragit till ditt intresse för genren "high fantasy" genom Röd skymning. Du har massor med spännande läsupplevelser framför dig, och jag är säker på att du kommer att uppskatta flera av böckerna som du nu har köpt.

    Keep it up!

    /Fredrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fredrik! Och vad kul att du tittade förbi. :) Ja, high fantasy är i vanliga fall en genre jag ställer mig aningen tveksam till, men efter Röd skymning har jag fått ett sug efter mer. Jättekul, tycker jag, och tack för det! :)

      Radera