torsdag 13 februari 2014

Being Sloane Jacobs - Lauren Morrill

Titel: Being Sloane Jacobs
Författare: Lauren Morrill
Serie: -
Sidor: 327

Meet Sloane Emily Jacobs: a seriously stressed-out figure-skater from Washington, D.C., who choked during junior nationals and isn’t sure she’s ready for a comeback. What she does know is that she’d give anything to escape the mass of misery that is her life.

Now meet Sloane Devon Jacobs, a spunky ice hockey player from Philly who’s been suspended from her team for too many aggressive hip checks. Her punishment? Hockey camp, now, when she’s playing the worst she’s ever played. If she messes up? Her life will be over.

When the two Sloanes meet by chance in Montreal and decide to trade places for the summer, each girl thinks she’s the lucky one: no strangers to judge or laugh at Sloane Emily, no scouts expecting Sloane Devon to be a hero. But it didn’t occur to Sloane E. that while avoiding sequins and axels she might meet a hockey hottie—and Sloane D. never expected to run into a familiar (and very good-looking) face from home. It’s not long before the Sloanes discover that convincing people you’re someone else might be more difficult than being yourself.


Den här boken har jag velat läsa sedan jag först hörde talas om den, och mina förväntningar var riktigt höga. Om Being Sloane Jacobs levde upp till dessa? Absolut!

Being Sloane Jacobs är en riktigt mysig contemporary om konståkerskan Sloane Emily Jacobs, och hockeyspelaren Sloane Devon Jacobs som bestämmer sig för att byta plats med varandra. För någon som älskar filmen Föräldrafällan med Lindsay Lohan i huvudrollerna, var detta helt klart den perfekta boken, och jag stornjöt av varenda sida. Handlingen var supercharmig, och jag älskar den utveckling båda karaktärerna gick igenom, och hur de hittade sig själva i sina nya element. Visst är det ganska förutsägbart och aningen löjligt, men ack så härligt.

Jag tyckte mycket om båda Sloane, och fann det väldigt lätt att skilja på berättarrösterna. Sloane Emily är en typisk duktig flicka, men får äntligen lära sig att stå på sig lite, och att göra det hon själv tycker om. Sloane Devon däremot är ganska aggressiv och tuff, och jag absolut älskade hur hon reagerade när hon gick från hockey till konståkning. Jag tyckte mest om Sloane Emilys utveckling, men Sloane Devon var den karaktär jag gillade bäst.

Being Sloane Jacobs var en riktigt bra bok, och det enda som störde mig var att jag önskade mig lite MER av epilogen. Väldigt charmig och mysig dock, och om det är en sådan bok du är ute efter, är det här helt klart boken för dig. Rekommenderas varmt.


7,5 / 10

2 kommentarer:

  1. Kunde inte låta bli att tänka tillbaka till Sloane Jacobs när jag såg konståkningen i OS häromdagen. Man undrar hur Sloane Devon lyckades köra sig så fort för det ser sjukt svårt ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det har jag också funderat över. Men jag antar att om man redan är en naturbegåvning på isen, så kanske det inte är så svårt.. :)

      Radera