torsdag 12 december 2013

Truly, Madly, Deadly - Hannah Jayne

Titel: Truly, Madly, Deadly
Författare: Hannah Jayne
Serie: -
Sidor: 262

Sawyer Dodd is a star athlete, a straight-A student, and the envy of every other girl who wants to date Kevin Anderson. When Kevin dies in a tragic car crash, Sawyer is stunned. Then she opens her locker to find a note:

You're welcome.

Someone saw what he did to her. Someone knows that Sawyer and Kevin weren't the perfect couple they seemed to be. And that someone—a killer—is now shadowing Sawyer's every move...


Jag har velat läsa Truly, Madly, Deadly så länge, och jag tyckte att den verkade så bra, att jag beslöt mig för att köpa den trots dess väldigt dåliga kritik (i både recensioner och på Goodreads). Jag ångrar dock att jag inte litade på allmänheten, för den här boken var inte alls särskilt bra.

Den enda saken jag gillade med boken var alla mord, samt att det tog ett bra tag för mig att lista ut vem mördaren var. I övrigt var handlingen ganska dålig och det var mycket jag inte gillade. Allt gick väldigt fort fram och författaren hoppade hela tiden över saker...lite i stil med; Sawyer är på skolan och pratar med sin bästis, och sedan helt plötsligt är det kväll och Sawyer ska sova. Vad hände med resten av dagen? Eller att Sawyers pojkvän nyss dött och 20 sidor senare är hon intresserad av någon annan (nog för att den döda pojkvännen var en skitstövel, men det gick ändå väldigt fort fram). 
En annan sak som störde mig var hur alla vuxna framställdes som att de varken förstod eller brydde sig om tonåringarna i boken. Och jag förstår inte varför det dröjde så länge innan Sawyer berättade för någon att hon hade någon slags stalker/killer, eller polisens reaktion när hon väl nämnde något. Nej..som ni kanske ser var det inte mycket jag gillade med den här boken..

Karaktärerna var fruktansvärda..och då allra helst Sawyer. Hon är inte direkt den vassaste kniven i lådan..och jag hade väldigt svårt att förstå mig på henne och hennes val. Alla karaktärer är underutvecklade och tråkiga, och bortsett från Sawyer så är jag inte ens i närheten av att lära känna någon utav dem. 

Truly, Madly, Deadly var helt klart inte en bok för mig, och det finns absolut ingen jag skulle rekommendera den till, tyvärr.

2 / 10 

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att den inte var bra. Jag har velat läsa den då handlingen verkade bra, men nu hamnade den nog längre ner på listan :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika bra det, jag kan nästan garantera att du inte kommer att tycka om den. :)

      Radera