söndag 1 december 2013

Månadssammanfattning: November 2013

Lästa böcker:

Chosen at Nightfall av C.C. Hunter (omläsning)
Horde av Ann Aguirre
Sentinel av Jennifer L. Armentrout
The Forgotten av Saruuh Kelsey
The Iron Traitor av Julie Kagawa
Steelheart av Brandon Sanderson
Elden av Maria V. Snyder
Crown of Midnight av Sarah J. Maas
The Testing av Joelle Charbonneau
The Falconer av Elizabeth May
Truly, Madly, Deadly av Hannah Jayne
Etiquette & Espionage av Gail Carriger
The Fiery Heart av Richelle Mead
Pushed av Corrine Jackson

Antal: 14
Svenska: 1
Engelska: 13
Omläsningar: 1
Snittbetyg: 7.11

Bästa bok: Sentinel av Jennifer L. Armentrout
Sämsta bok: Truly, Madly, Deadly av Hannah Jayne
Största överraskning: Crown of Midnight av Sarah J. Maas
Största besvikelse: The Falconer av Elizabeth May


Kommentar: November är den månad med minst lästa böcker för mig hittills i år. Läslusten har inte riktigt varit på topp, men jag har ändå läst många bra böcker, några mediokra, och ett par som inte alls föll mig i smaken. Sentinel av Jennifer L. Armentrout blev månadens bästa bok, men även Horde av Ann Aguirre, Crown of Midnight av Sarah J. Maas, The Fiery Heart av Richelle Mead, och Pushed av Corrine Jackson fick samma betyg, och var i princip lika bra.
Truly, Madly, Deadly av Hannah Jayne var riktigt dålig, och fick bli månadens sämsta bok. Även The Falconer av Elizabeth May var inte alls en bok för mig, och blev därför månadens besvikelse.

Nu är det äntligen December, och jag längtar SÅ till julafton, samt hoppas på många bokiga
klappar..såklart. :)

Vad önskar ni er i julklapp?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar