fredag 27 september 2013

Spirit - Brigid Kemmerer

Titel: Spirit
Författare: Brigid Kemmerer
Serie: Elemental #3
Sidor: 301

Spoilervarning! Boken ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer.  

With power comes enemies. Lots of them.

Hunter Garrity just wants to be left alone. He’s learned the hard way that his unusual abilities come at a price. And he can’t seem to afford any allies.

He’s up to his neck in hostiles. His grandfather, spoiling for a fight. The Merrick brothers, who think he ratted them out. Calla, the scheming psycho who wants to use him as bait.

Then there’s Kate Sullivan, the new girl at school. She’s not hostile. She’s bold. Funny. Hot. But she’s got an agenda, too.

With supposedly secret powers rippling to the surface everywhere around him, Hunter knows something ugly is about to go down. But finding out what means he’ll have to find someone he can trust…


Den här serien blev snabbt en av mina favoriter och tredje boken är inget undantag. Hunter är tyvärr en av de karaktärer jag gillar minst, men trots det var hans bok precis lika bra som dess föregångare, och jag mer eller mindre älskade den.

Jag älskade handlingen, och jag vill ge beröm till Brigid Kemmerer för att hon vågar ta risker. En viss händelse i slutet av boken förvånade mig oerhört och i mina ögon var den ett mindre genidrag. Storm och Spark har fokuserat mycket på att hitta kärleken, medan Spirit handlar mer om att Hunter ska hitta sig själv. Det är dock en hel del kärlek med, men, markera för spoiler --> den här gången slutar det inte lyckligt, spoiler slut.

Som jag nämnde tidigare är inte Hunter en av mina favoriter. Jag gillade honom bättre efter Spark, men här i Spirit tog han ett kliv tillbaka igen. Jag förstår såklart att Hunter är väldigt vilsen, och jag tycker helt klart synd om honom, men ibland blir det bara för mycket. 
Kate var inte heller någon favorit och hon var väldigt svår att lära känna, det var inte förrän först i slutet jag fastnade för henne, och då var det i princip --> redan för sent, spoiler slut.
Jag gillade såklart resten av karaktärerna, Michael och Gabriel är helt klart favoriterna, men jag längtar SÅ mycket efter Nicks bok.

Spirit var en fantastiskt bra bok, och jag ångrar inte att jag började läsa den här serien. Jag tycker helt klart att ni ska ge den en chans, kanske hittar ni, precis som jag, en ny favorit.

Favoritcitat:

“Really? So Chris turning the water ice cold while I was in the shower was friendly?'
'Gabriel paid him twenty bucks to do that.'
Hunter smiled.
Nick added, 'And then he felt like a moron when I told him he could have just turned off the hot water in the basement...'
Hunter laughed softly.” 


“And Gabriel Merrick. I'd hoped your recent brush with the law would keep you out of my office for a while.'
'I'm happy to leave.” 


8 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar