tisdag 13 augusti 2013

Rush - Eve Silver

Titel: Rush
Författare: Eve Silver
Serie: The Game #1
Sidor: 361

When Miki Jones is pulled from her life, pulled through time and space into some kind of game—her carefully controlled life spirals into chaos. In the game, she and a team of other teens are sent on missions to eliminate the Drau, terrifying and beautiful alien creatures. There are no practice runs, no training, and no way out. Miki has only the guidance of secretive but maddeningly attractive team leader Jackson Tate, who says the game isn’t really a game, that what Miki and her new teammates do now determines their survival, and the survival of every other person on this planet. She laughs. He doesn’t. And then the game takes a deadly and terrifying turn.

Rush är en bok jag längtat efter att få läsa, och mina förväntningar var väldigt höga. Tyvärr lyckades boken inte alls leva upp till dessa och ett väldigt lockande koncept blev snabbt tråkigt.

Handlingen var lite sisådär, vid sina tillfällen kunde den vara ganska spännande, men för det mesta var boken bara seg. Själva konceptet är väldigt lovande, men tyvärr var första halvan av boken så tråkig att jag höll på att lägga ifrån mig den. Slutet var dock ganska bra och jag gillade själva spelet och hela alien biten. Det tog dock alldeles för lång tid att få några svar och mitt intresse svalnade fort. 

Karaktärerna är bokens allra svagaste sida och jag var inte speciellt förtjust i någon utav dem. Miki var väl helt okej för det mesta, samma sak gäller för Luka, men jag bryr mig egentligen inte om vad som händer dem. Jackson var mest bara jobbig och dryg. Jag skulle aldrig tolerera att någon betedde sig så mot mig. Han var bara kryptisk och gav inga förklaringar..och jag blev bara så trött.
Bästisen Carly var inte heller någon höjdare, och jag tyckte att hon betedde sig väldigt dåligt.

Rush var verkligen en besvikelse och det är inte en bok jag rekommenderar. Slutet var dock tillräckligt intressant för att jag ska ge uppföljaren en chans när den kommer, men det är långt ifrån en bok jag kommer förlora sömn över. Betyget blir en väldigt svag:


5 / 10

4 kommentarer:

  1. Ja då stämde mina föraningar.. tyvärr! jag har läst en riktigt dålig recension på denna boken tidigare och sen dess har jag inte varit speciellt sugen på att läsa den. Nu efter din recension kommer jag nog aldrig plocka upp den.. tack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, det var en riktig besvikelse. :/

      Radera
  2. OK ja då kan jag nog plocka bort den ur vill läsa känns det som:)

    SvaraRadera