söndag 25 augusti 2013

A till Ö undersökning

Den här enkäten såg jag nyss hos Anna, och hon har i sin tur hittat den hos The Perpetual Page-Turner. Från början var frågorna på A-Z, men Anna har lagt till Å-Ö också.

Author you’ve read the most books from:
Barnböcker: 54 st av Carolyn Keene (Kitty & Mary, Lou böckerna)
Vuxenböcker: 16 st av Stephen King
YA-böcker: 10 st av John Marsden, Cassandra Clare & Richelle Mead

Best Sequel Ever:
Det står mellan Catching Fire av Suzanne Collins, Demonglass av Rachel Hawkins och
A Million Suns av Beth Revis.


Currently Reading:
 Jag läser faktiskt ingenting just nu..

Drink of Choice While Reading:
Pepsi Max, såklart!

E-reader or Physical Book?
 Utan tvekan så väljer jag fysiska böcker. Är inte alls så förtjust i e-böcker.

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
 Hmm..förmodligen någon av Maggie Stiefvaters karaktärer, antingen Sam eller Cole från The Wolves of Mercy Falls serien.

Glad You Gave This Book A Chance:
 Pivot Point av Kasie West! Trodde inte alls att den skulle vara så bra, men jag absolut älskade den.


Hidden Gem Book:
 Cracked Up to Be av Courtney Summers, en av mina favoritböcker som jag önskar att många
 fler läste.

Important Moment in your Reading Life:
Det måste nog vara när jag startade bloggen..

Just Finished:
Touch av Jus Accardo.


Kinds of Books You Won’t Read:
Jag läser helst inte böcker skrivna av svenska författare, erotiska böcker eller klassiker.

Longest Book You’ve Read:
Det av Stephen King, 1188 sidor.

Major book hangover because of:
 När jag läste Delirium av Lauren Oliver för första gången tog det 2 veckor och krävdes en
omläsning innan jag kunde gå vidare och fokusera på en ny bok.


Number of Bookcases You Own:
 4 stycken, varav 3 är fulla med böcker.

One Book You Have Read Multiple Times:
 Harry Potter och De vises sten/and the Philosopher's Stone.

Preferred Place To Read:
 Hemma vid köksbordet.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read:
“He Is looking at me through the smoke, across the fence. He never takes his eyes off me. His hair Is a crown of leaves, of thorns, of flames. His eyes are blazing with light, more light than all the lights in every city in the whole world, more light than we could ever invent If we had ten thousand billion years.” 
Lauren Oliver, Delirium.

Reading Regret:
Inget jag kan komma på..

Series You Started And Need To Finish (all books are out in series):
Jag läste nyligen Rot & Ruin av Jonathan Maberry, vilken är första boken i Benny Imura serien. Rot & Ruin var över förväntan bra och jag måste se till att beställa hem resten av serien ganska så snarast.


Three of your All-Time Favorite Books:
Harry Potter och Fenixordern, Delirium och Jellicoe Road.
  
Unapologetic Fangirl For:
Harry Potter såklart, och min nya favoritserie Mythos Academy av Jennifer Estep.
  
Very Excited For This Release More Than All The Others:
Allegiant av Veronica Roth!


Worst Bookish Habit:
Det måste nog vara att jag inte kan sluta köpa hem nya böcker. ;)

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
 Clockwork Prince av Cassandra Clare

Your latest book purchase:
Jag köpte 10 nya böcker i London, vilka snart kommer upp i en book haul, men som en liten preview
säger jag Antigoddess av Kendare Blake.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
Trots att jag hade gått och lagt mig när jag läste Kiss of Frost av Jennifer Estep, var jag tvungen att kliva upp igen för att läsa ut boken innan jag kunde somna.
  
Ålder då du lärde dig att läsa:
Jag är ganska säker att jag var runt 6 år när jag lärde mig läsa.

Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår):
Förmodligen någon av Enid Blytons Fem-böcker, där den första gavs ut år 1942.

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Näst på tur är Storm av Brigid Kemmerer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar