måndag 10 juni 2013

The Nightmare Affair - Mindee Arnett

Titel: The Nightmare Affair
Författare: Mindee Arnett
Serie: The Arkwell Academy #1
Sidor: 367

Sixteen-year-old Dusty Everhart breaks into houses late at night, but not because she’s a criminal. No, she’s a Nightmare.

Literally.

Being the only Nightmare at Arkwell Academy, a boarding school for magickind, and living in the shadow of her mother’s infamy, is hard enough. But when Dusty sneaks into Eli Booker’s house, things get a whole lot more complicated. He’s hot, which means sitting on his chest and invading his dreams couldn’t get much more embarrassing. But it does. Eli is dreaming of a murder.

Then Eli’s dream comes true.

Now Dusty has to follow the clues—both within Eli’s dreams and out of them—to stop the killer before more people turn up dead. And before the killer learns what she’s up to and marks her as the next target.


The Nightmare Affair var en riktigt bra bok och jag fastnade i den redan på första sidan. Trots att den liknar så många andra böcker inom samma genre, så hade den något speciellt och jag ville inte sluta läsa den.

Karaktärerna var alla väldigt charmiga. Jag älskade Dusty, hon var så himla härlig, tuff och sarkastisk. Jag gillade Eli mycket och är övertygad om att han kan komma att bli en framtida favorit. Jag gillade även Selene och de övriga karaktärerna.

Jag älskade själva skolan och alla olika magiska raserna som fanns. Det var väligt spännande att läsa om en mara, och jag älskar Dusty och Elis relation, och ser fram emot att få veta ännu mer om den i nästa bok.

The Nightmare Affair var både väldigt spännande och väldigt rolig. Aningen förutsägbar i handlingen, men jag tyckte väldigt mycket om den ändå. Jag älskade verkligen världen och ser fram emot att få återvända till den i nästa bok.  

Favoritcitat:

“I didn't do anything wrong. I swear.'
He grunted. 'Like I've never heard that before. Funny, but I expected a little more originality from Moira's daughter.'
'Yeah, well, the dog ate my notebook with all my good excuses.”  


8 / 10

2 kommentarer:

  1. Ja det är väl lika bra att skicka upp den på min läslista :) den låter mysig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja gör det. Den var mycket bättre än vad jag trodde och riktigt rolig. :)

      Radera