fredag 31 maj 2013

17 & Gone - Nova Ren Suma

Titel: 17 & Gone
Författare: Nova Ren Suma
Serie: -
Sidor: 353

Seventeen-year-old Lauren is having visions of girls who have gone missing. And all these girls have just one thing in common—they are 17 and gone without a trace. As Lauren struggles to shake these waking nightmares, impossible questions demand urgent answers: Why are the girls speaking to Lauren? How can she help them? And… is she next? As Lauren searches for clues, everything begins to unravel, and when a brush with death lands her in the hospital, a shocking truth emerges, changing everything.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om 17 & Gone. Jag hade ganska höga förväntningar på boken, men för det mesta så levde den inte upp till dessa. Vissa partier var fantastiskt bra, men många gånger var boken lite småtråkig och den hade svårt att hålla mitt intresse.

Man får aldrig riktigt lära känna bokens huvudkaraktär, Laura, och jag brydde mig inte det minsta om vad som hände henne. Största delen av boken går ut på Laurens "möten" med de försvunna flickorna och deras historier. Just delarna om vad som hände flickorna strax innan de försvann var det bästa med boken, och min favorit var helt klart kvällen när Fiona Burke försvann.

Jag var faktiskt helt oförberedd på vad sanningen visade sig vara, och jag tror inte ens att jag hade tänkt i dem banorna. Jag är rätt imponerad att jag var så inne i boken att jag missade något som borde varit självklart.

Språket var lite sisådär, det hade sina stunder..absolut, men istället för att vara vackert så tycker jag att det, för det mesta, blev för mycket. Och på tok för många beskrivningar när jag ville ha handling.

17 & Gone var definitivt sämre än vad jag trodde att den skulle vara, och något av en besvikelse. När den var bra, då var den RIKTIGT bra, men när den var tråkig, var den bara dålig. De bra delarna höjer betyget en aning, och gör att det hamnar precis i mitten;

6 / 10

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att den inte var så bra! :( Hoppas det går bättre med boken du läser nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde ju att den skulle vara mycket bättre..så lite av en besvikelse, helt klart. :/ Haha, ja..jag läste nyss om Jellicoe Road, och det är väl inte så jättemånga andra böcker som kan slå den. En klar förbättring. :D

      Radera