måndag 25 mars 2013

Minirecensioner x 3

Titel: Den femte systern
Författare: Mårten Sandén
Serie: -
Sidor: 313

En kall vinternatt för mer än hundrasjuttio år sedan lyckas en man vid namn Karmelius öppna porten till helvetet med hjälp av sina fem döttrar. Han plan är att en av döttrarna ska föda djävulen in i världen. Men ritualen avbryts och Karmelius spärras in och avrättas.

Tvåhundra år senare blir den gravida Elisabeth och sextonåriga Jannike anfallna av en vätte. Jannike dras in i en värld av levande döda och ondska som kan ta mänsklig form.

Allt tyder på att någon av Karmelius ättlingar är i full färd med att förverkliga sin förfaders plan. 


Den femte systern var definitivt inte en bok för mig. Jag hade väldiga problem med språket, det flöt inte på det minsta och kändes väldigt krystat och okonsekvent. Det var för mycket detaljer och för lite handling, och huvudkaraktären var bara jobbig och irriterande. 
Jag har alltid svårt för svenska författare och därför anser jag nog att boken är sämre än vad den egentligen är. Hade det inte varit för att det var en bokväncirkel-bok, så hade jag inte ens orkat avsluta den.

1 / 10


Titel: Destroy Me
Författare: Tahereh Mafi
Serie: Shatter Me #1.5
Sidor: 103

In Tahereh Mafi’s Shatter Me, Juliette escaped from The Reestablishment by seducing Warner—and then putting a bullet in his shoulder. But as she’ll learn in Destroy Me, Warner is not that easy to get rid of. . .

Back at the base and recovering from his near-fatal wound, Warner must do everything in his power to keep his soldiers in check and suppress any mention of a rebellion in the sector. Still as obsessed with Juliette as ever, his first priority is to find her, bring her back, and dispose of Adam and Kenji, the two traitors who helped her escape. But when Warner’s father, The Supreme Commander of The Reestablishment, arrives to correct his son’s mistakes, it’s clear that he has much different plans for Juliette. Plans Warner simply cannot allow.


Warner är en väldigt komplex karaktär och det var intressant att få läsa ur hans perspektiv. Jag fick en mycket större förståelse för honom, och det hjälper mig att acceptera honom bättre.
Destroy Me är inget måste att läsa, men den är ett riktigt bra tillskott för alla som tycker om Warner. Jag gillade den!


6 / 10
 

Titel: The Fault in Our Stars
Författare: John Green
Serie: -
Sidor: 313

Diagnosed with Stage IV thyroid cancer at 13, Hazel was prepared to die until, at 14, a medical miracle shrunk the tumours in her lungs... for now.

Two years post-miracle, sixteen-year-old Hazel is post-everything else, too; post-high school, post-friends and post-normalcy. And even though she could live for a long time (whatever that means), Hazel lives tethered to an oxygen tank, the tumours tenuously kept at bay with a constant chemical assault.

Enter Augustus Waters. A match made at cancer kid support group, Augustus is gorgeous, in remission, and shockingly to her, interested in Hazel. Being with Augustus is both an unexpected destination and a long-needed journey, pushing Hazel to re-examine how sickness and health, life and death, will define her and the legacy that everyone leaves behind.


Äntligen har även jag läst The Fault in Our Stars. Jag har funderat i flera dagar, men eftersom jag inte kan få till en sammanhängande recension, så får det bara bli ett kortare omdöme.
 
Jag var väldigt nervös när jag började läsa, men naturligtvis så älskade jag boken. Jag älskade karaktärerna, deras historia och John Greens underbara språk. Jag hade en känsla av vad som skulle hända i slutet, och jag grät, jag grät, jag grät. I slutänden så lade jag ifrån mig boken med ett krossat hjärta, och ett leende. Till dig som inte läst den ännu..gör det, du kommer inte att ångra dig!

Favoritcitat:

“As he read, I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.”

“I hadn’t been in proper school in three years. My parents were my two best friends.
My third best friend was an author who did not know I existed.”


“Oh, I wouldn't mind, Hazel Grace. It would be a privilege to have my heart broken by you.”
  
"I can only hope,” Julie said, turning back to Gus, “they grow into the kind of thoughtful, intelligent young men you’ve become.”
I resisted the urge to audibly gag. “He’s not that smart,” I said to Julie.
“She’s right. It’s just that most really good-looking people are stupid, so I exceed expectations.”
“Right, it’s primarily his hotness,” I said.
“It can be sort of blinding,” he said.
“It actually did blind our friend Isaac,” I said.
“Terrible tragedy, that. But can I help my own deadly beauty?”
“You cannot.”
“It is my burden, this beautiful face.”
“Not to mention your body.”“Seriously, don’t even get me started on my hot bod. You don’t want to see me naked, Dave. Seeing me naked actually took Hazel Grace’s breath away,” he said, nodding toward the oxygen tank."


9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar