lördag 2 mars 2013

Book Haul - Bokrean

Jag har inte varit på någon fysisk bokrea i år, men jag passade på att
beställa några rea böcker från SF-Bokhandelns hemsida;


Survivor av James Phelan
Quarantine av James Phelan
The Repossession av Sam Hawksmoor
The Way We Fall av Megan Crewe
Ashes av Ilsa J. Bick
A Touch Mortal av Leah Clifford
A Touch Morbid av Leah Clifford

Survivor och Quarantine är bok 2 och 3 i en serie, så jag kommer behöva beställa
första boken också, men för 29 kr/st kunde jag inte låta bli. Verkar väldigt spännande.
The Repossession var en chansning, men jag tycker den verkar bra och ser fram emot att läsa den. 
The Way We Fall har funnits på min TBR-lista ganska länge, och jag bara älskar omslaget.
Ashes är den bok jag är gladast över att ha köpt och jag har ganska höga förväntnigar på den.
A Touch Mortal har jag också velat läsa jättelänge, den har inte fått så bra betyg på GR, men jag
har fått för mig att jag kommer tycka om den. När böckerna bara kostade 79 kr/st, så kände jag mig tvungen att beställa uppföljaren, A Touch Morbid, också.



Jag har också fått hem en film, Breaking Dawn del 2 - deluxe edition.
Jag är väl en av få som fortfarande älskar Twilight. ;)  Har redan hunnit kollat på den 2 ggr och
filmen är min favorit i serien. Boxen innehåller dessutom en extended edition av Breaking Dawn del 1, och den innehåller bl.a. scenen när Rosalie gör en hundmatskål till Jacob och han svarar med att kasta den i hennes huvud. Jätteroligt, och jag saknade verkligen den scenen i filmen.

Finns det någon fler som också fortfarande gillar Twilight?
Har ni läst någon av böckerna? Bra eller dåliga?

7 kommentarer:

  1. Det var du som snodde alla böcker jag skulle beställa hem! FY! :P

    SvaraRadera
  2. Jag gillar fortfarande twilight! Jag kan förstå vad kritikerna menar, men jag kan inte låta bli att tycka om både filmerna och böckerna. Jag köpte faktiskt sista filmen idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, skönt att jag inte är ensam. :)

      Radera
  3. Jag har nog tyvärr tappat intresset för det där tack vare all galenskap som filmerna medförde men jag håller med dig den sista delen av serien är riktigt bra filmatiserat. Och jag äger och har läst alla böckerna.

    SvaraRadera