måndag 10 december 2012

Beautiful Chaos - Kami Garcia & Margaret Stohl

Titel: Beautiful Chaos
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Serie: Caster Chronicles #3
Sidor: 518

Spoilervarning! Denna bok ingår i en serie, spoilers från tidigare böcker förekommer i både summeringen och recensionen!


Ethan Wate thought he was getting used to the strange, impossible events happening in Gatlin, his small Southern town. But now that Ethan and Lena have returned home, strange and impossible have taken on new meanings. Swarms of locusts, record-breaking heat, and devastating storms ravage Gatlin as Ethan and Lena struggle to understand the impact of Lena's Claiming. Even Lena's family of powerful Supernaturals is affected - and their abilities begin to dangerously misfire. As time passes, one question becomes clear: What — or who — will need to be sacrificed to save Gatlin?

For Ethan, the chaos is a frightening but welcome distraction. He's being haunted in his dreams again, but this time it isn't by Lena - and whatever is haunting him is following him out of his dreams and into his everyday life. Even worse, Ethan is gradually losing pieces of himself — forgetting names, phone numbers, even memories. He doesn't know why, and most days he's too afraid to ask.

Sometimes there isn't just one answer or one choice. Sometimes there's no going back. And this time there won't be a happy ending.

 
Vilken fantastisk bok! Beautiful Chaos är definitivt den bästa boken hittills, det är omöjligt att inte älska den.

Handlingen var otroligt spännande, efter att Lena delade the Seventeenth Moon när hon valde sig själv vara både light & dark så förstörde hon ordningen och nu håller världen på att gå under. Jag älskade allt som hände, det enda jag störde mig lite på var att det tog så lång tid för dem att lista ut vem som var "The One Who Is Two", det förstod jag från första början.
Det var dessutom väldigt intressant hur författarna gjorde så att man kunde dra paralleller med kristendomen och Egyptens tio plågor.

När det gäller karaktärerna så blir det nästa så att jag upprepar mig hela tiden, jag älskar fortfarande Ethan och Lena, ännu mer i denna bok, nu när alla relationsproblem är borta.
Jag både älskar och tycker lite synd om Link, nu när han är en Linkubus. Det är så skönt att Macon är tillbaka och jag gillar hans krafter. Jag var lite besviken på Amma, även om jag förstod henne.. jag stör mig lite på är att ingen kan vara ärlig mot varandra.
Jag tyckte mycket mer om Liv i denna bok, men jag gillar fortfarande inte John, ska bli kul att se vad som händer i slutänden.

Jag älskar världen som Kami & Margaret har byggt upp, och jag älskar språket de använder. Det är något väldigt speciellt med dessa böcker, jag kan bara inte förklara vad.

Det hände en del sorgliga saker också, och i slutet var jag alldeles tårögd, jag är enormt glad att jag har sista boken hemma för fortsättningen är inget jag vill vänta på!

Beautiful Chaos är en alldeles underbar bok och jag är alldeles förälskad i serien. Ethan och Lenas historia är så makalöst vacker att jag kan inget annat än att älska den!

Favoritcitat:

“When I first met you, that's what I remember. I looked up at the sky and thought, I'm going to love this person because even the sky looks different.” 

markera för spoiler:

She didn't say a word, and I gave up trying, because you couldn't hear either one of us over the shattering noise of hearts breaking and the looming shadow of the last word, the one we refused to say.
The one that would come anyway, whether or not we said it.
Good-bye."

“the
whole
way
down,
I
was
only
thinking
one
thing
.
.
.
L
E
N
A” 


spoiler slut.

                                           9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar