lördag 7 juli 2012

Soul Screamers Vol.1 - Rachel Vincent

Titel: Soul Screamers Vol. 1
Författare: Rachel Vincent
Serie: Soul Screamers #0,5, 1, 2
Sidor: 570

 My Soul to Lose
 The prequel: never before in print! Kaylee is just your average girl shopping at the mall with friends—until a terrified scream bursts from her that cannot be stopped. Taken to a hospital ward, will she be able to save her mind—and her life?

 My Soul to Take 
She's always felt different, but now Kaylee discovers why. The screams that cannot be denied mean that someone near her will die—and she can never save them. Because saving one life means taking another….

 My Soul to Save
Going on dates with her boyfriend is still new to Kaylee. But when the singer of the band they're seeing dies onstage and Kaylee doesn't scream, she knows something crazy is going on. Soon she discovers souls can indeed be sold….

Soul Screamers innehåller en kort prequel samt bok ett och två i Soul Screamers serien. 
Är du väldigt känslig för spoilers så låt bli att läsa sista recensionen.

My Soul to Lose
 
Jag älskade den, önskar att det hade varit en hel bok. Det var otroligt skrämmande när Kaylee var på psykavdelningen, jag skulle vara livrädd över att bli lämnad så.
Det är som sagt en väldigt kort historia, men jag är tacksam över att ha läst den. Kan bara tänka mig vad nyfiken jag skulle bli varje gång jag hör det nämnas i böckerna.

                                                            8 / 10
  
My Soul to Take 

Jag tycker verkligen om varelserna det handlar om, alltid kul att få läsa om något nytt.
Det är en spännande historia och jag gillar att det känns lite deckare över det hela.

I det stora hela tycker jag bra om Kaylee, men jag hatar att hon hela tycker att Nash är så snygg och att hon bara ser okej ut, att han skulle kunna hitta någon snyggare och bättre än henne. Det är en väldigt oattraktiv egenskap och jag är besviken över att så många YA författare låter sina karaktärer besitta det personlighetsdraget.
Vad jag däremot älskar när det gäller Kaylee är att hon vill så väl och gärna hjälper andra.
Nash och Tod..hmm, jag har förstås sett att det verkar finnas olika team så jag antar att något triangeldrama kommer utspela sig i senare böcker? 
Jag tycker mycket bättre om Nash än Tod. Han är väldigt söt och omtänksam, han vill hela tiden Kaylees bästa och när han märker att det inte går att stoppa henne så hjälper han till istället.
Jag tycker synd om Tods öde och jag skulle aldrig välja att bli det han är. Jag är lite trött på bad boys och det gör att jag inte vill se Tod som ett kärleksintresse. Plus allt det här med att (markera för spoiler) han och Nash är bröder. Jag såg faktiskt inte det komma. Det blir bara en onödig komplikation tycker jag.

My Soul to Take är riktigt bra bok, spännande med en söt kärlekshistoria, bra karaktärer och nya uppfriskande paranormala varelser. Rekommenderas.

                                                            8 / 10

My Soul to Lose 

Inte riktigt lika bra som de föregående. I början var jag lite uttråkad men ju längre in i boken jag kom desto bättre blev den. Det var både roligt och skrämmande att få se the Netherworld. Lite ruskigt att folk faktiskt sålde sina själar och vad som händer med dem när man dör. Slutet är det bästa i hela boken. Riktigt, riktigt spännande och faktiskt ganska sorgligt.

I den här boken tycker jag mycket mer om Tod, jag gillar att jag fick se mer av hans mänskliga sida och ibland var han hysteriskt kul.
Jag har fortfarande samma känslor inför Kaylee och Nash. Tycker dem är väldigt söta tillsammans.
Jag vill gärna se mer av både Sophie, men framför allt Emma. Tycker båda är intressanta karaktärer som jag vill lära känna bättre.
 
Jag ångrar verkligen inte att jag började läsa denna serie och jag har redan beställt uppföljarna.

                                                             7 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar