fredag 20 juli 2012

Böcker jag behöver så fort de kommer ut

Anna på Boktycke gjorde ett jättebra inlägg över böcker hon vill köpa så fort de kommer ut.
Jag förhandsbokar ofta böcker som jag bara måste ha så fort de släpps och eftersom jag gillade Annas inlägg så mycket tänkte jag låna hennes idé och göra ett likadant.

2012


Girl of Nightmares (Anna Dressed In Blood #2) av Kendare Blake - 7 Augusti
The Raven Boys (Raven Cycle #1) av Maggie Stiefvater - 18 September
Alice in Zombieland (White Rabbit Chronicles #1) av Gena Showalter - 25 September


Whispers at Moonrise (Shadow Falls #4) av C.C. Hunter - 2 Oktober
Velveteen (Velveteen #1) av Daniel Marks - 9 Oktober
The Evolution of Mara Dyer (Mara Dyer #2) av Michelle Hodkin - 23 Oktober


The Lost Prince (Call of the Forgotten #1) av Julie Kagawa - 23 Oktober
Days of Blood and Starlight (Daughter of Smoke and Bone #2) av Laini Taylor - 6 November
The Darkest Minds (The Darkest Minds #1) av Alexandra Bracken - 18 December

2013


Through the Ever Night (Under the Never Sky #2) av Veronica Rossi - 8 Januari
Shades of Earth (Across the Universe #3) av Beth Revis - 15 Januari
Scarlet (Lunar Chronicles #2) av Marissa Meyer - 5 Februari


Breaking Point (Article 5 #2) av Kristen Simmons - 5 Februari
Sever (The Chemical Garden #3) av Lauren DeStefano - 12 Februari
The Indigo Spell (Bloodlines #3) av Richelle Mead - 12 Februari


Fragments (Partials #2) av Dan Wells - 26 Februari
Requiem (Delirium #3) av Lauren Oliver - 5 Mars
Clockwork Princess (The Infernal Devices #3) av Cassandra Clare - 19 Mars
Rise (Eve #3) av Anna Carey - 2 April

Fler böcker utan datum/titel/omslag:

The Elite av Kiera Cass
The Eternity Cure av Julie Kagawa
The Falconer av Elizabeth May
Isla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins
Divergent #3 av Veronica Roth
All the Rage av Courtney Summers

Egentligen kan listan göras hur lång som helst så jag nöjer mig för tillfälligt. :)
Finns det någon bok ni måste ha på direkten?

 




4 kommentarer:

  1. Jag känner att jag är så efter i vissa av dessa serier, som Julie Kagawa fairy serie, vet inte hur längre jag har velat börja läsa den, men så har jag alltid beställt andra böcker istället. Har sett blandade åsiker om den, men hon verkar va en bra författare!

    Också Across the Universe, känns som om jag är den ända som inte har läst den. Precis som Eve, vilket jag har varit skeptisk för, men efter som alla har andra boken på sin måste ha lista, borde man ju skaffa sig den. ;)

    SvaraRadera
  2. Underbar lista. Vill läsa alla du har listat upp hihi. Article 5 och Eve tyckte jag inte om så jättemycket men är ändå nyfiken på fortsättningen.

    SvaraRadera
  3. Välkommen till 24Hour Lån Tjänst

    Har du försökt att få lån från bankerna utan framgång? Snabbt behöver pengar för att få ut av skulden? Behöver pengar för expansion eller etablering av ett eget företag? Få ett lån från en av Storbritanniens ledande företag lån. 24Hour Lån Tjänsten är ett av de största säkrade lån företag i Storbritannien och vår vänliga och erfarna personal har möjlighet att behandla din ansökan snabbt och effektivt. Du får låna över en term 1-25 år och låna något belopp från £ 2000 till £ 50,000,000.00 för något ändamål. För mer information, vänligen kontakta via e-post: 24hourloanservice@gmail.com
    Hälsningar
    Larry Fox

    SvaraRadera
  4. Jag presenterar mig själv. Jag är fru COLEEN DANAHER, jag är 53 år, frånskild 2 vuxna barn och oberoende.
    Jag har arbetat i drygt ett år som sekreterare på ett fast kontrakt. Jag får en genomsnittlig lön på 160 000 XPF, jag beräknar vad jag har kvar för att leva min lön ökar mig inte så jag behöver ett lån.
    Den första personen jag kontaktade var fru Samya GUENFOUDI. Fru Samya GUENFOUDI är 35 år gammal.

    Men en global summa avgifter på cirka 80 000 XPF,
    Jag fick mitt fantastiska lånerbjudande

    samyaguenfoudi.fr@gmail.com
    Tack för att du svarade på min hjälp.
    Cdlt din,

    SvaraRadera