fredag 29 juni 2012

Lola and the Boy Next Door - Stephanie Perkins

Titel: Lola and the Boy Next Door
Författare: Stephanie Perkins
Serie: Ingen serie men en companion till Anna and the French Kiss
Sidor: 338

Budding designer Lola Nolan doesn’t believe in fashion . . . she believes in costume. The more expressive the outfit -- more sparkly, more fun, more wild -- the better. But even though Lola’s style is outrageous, she’s a devoted daughter and friend with some big plans for the future. And everything is pretty perfect (right down to her hot rocker boyfriend) until the dreaded Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighborhood.

When Cricket -- a gifted inventor -- steps out from his twin sister’s shadow and back into Lola’s life, she must finally reconcile a lifetime of feelings for the boy next door.


Det är inte ofta jag läser "vanliga" böcker, jag har svårt att hitta någon som är sådär otroligt bra men som ändå känns trovärdig. Förra sommaren läste jag Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins och jag älskade den. Jag var så glad över att inte behöva vänta så länge på Lola and the Boy Next Door, men det blev aldrig av att jag köpte den. Förrän nu, och åh så glad jag är att jag gjorde det.

Lola är en otrolig karaktär. Hon är kreativ, rolig och väldigt speciell. Jag fullkomligt älskar hennes klädstil. Jag gillar att det finns lite djup hos Lola med hennes två pappor och hennes inte så sympatiska mamma.
Åh Cricket. Han är väl bara för söt. Jag gillar att han är lång och jag älskar att han är en uppfinnare.
Om jag ska jämföra karaktärer så föredrar jag Lola framför Anna, men Étienne över Cricket.
Det är så roligt att Anna och St Clair är med och jag gillar att vi får se lite av vad som händer i deras "happily ever after".
Bortsett från Max (seriöst, han är 22 och beter sig som han gör) så tycker jag bra om alla sidokaraktärerna och jag tycker att mycket av Stephanie Perkins styrka faktiskt ligger i trovärdiga och välutvecklade karaktärer.

Ibland är det svårt att hitta rätta orden för att beskriva en sådan fantastisk bok som Lola and the Boy Next Door faktiskt är. Den är charmig, romantisk, rolig, välskriven och alldeles, alldeles underbar.

"... hand in hand with the boy who gave me the moon and the stars."

                               
                                                                   9 / 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar