onsdag 27 juni 2012

The 7 Deadly Sins of Reading

Jag har sett den här enkäten på många av de bokbloggar jag följer (se mina länkar) och jag vill också göra den. Det är alltså de sju läsningsrelaterade dödssynderna.

1. Girighet: Vilken är din dyraste respektive billigaste bok?

Inte dyrast i inköpspris men med tanke på att frakten var nästan dubbelt så hög mot vad böckerna kostade är Burn Bright & Angel Arias av Marianne de Pierres de dyraste.
Billigaste är Säg Något av Laurie Halse Anderson och När natten är som mörkast, Den tredje dagens kyla och Ellie: Vingar som bär av John Marsden. Jag köpte dessa för 5 kr/st på biblioteket.



2. Vrede: Vilken författare både älskar och hatar du?

Richelle Mead. Jag älskar alltid hennes böcker medan jag läser dem men när jag är klar blir jag bara arg. Som i VA, jag älskar Rose och hon är så jäkla bad ass men ändå ser hon inget fel i att hennes liv är enbart till för att skydda någon annan, hon kan inte göra några egna val eller ha en egen framtid. Så fruktansvärt irriterande..

3. Frosseri: Vilken bok kan du läsa om och om igen utan någon som helst skam?

Harry Potter såklart. Inte för att jag någonsin skulle skämmas över att läsa HP, men det är definitivt böcker jag kommer läsa om och om och om igen tills jag dör.


4. Lättja: Vilken bok har du valt bort att läsa på grund av lathet?

Tolkiens Sagan om Konungens återkomst orkade jag aldrig läsa klart. Men mer på grund av att den var så fruktansvärt tråkig än lathet.

5. Högmod: Vilken bok pratar du mest om för att framstå som en intellektuell läsare?

Jag läser det jag tycker om och vad andra tycker om det intresserar mig inte speciellt mycket.
Inget högmod för mig. :)

6. Vällust: Vilka drag finner du mest attraktiva hos manliga/kvinnliga karaktärer?

Jag tycker om intelligenta, sarkastiska, kreativa, självsäkra, roliga, snälla och omtänksamma karaktärer. Några av mina favoriter är Jace (TMI), Jem (TID), Adrian (VA, Bloodlines) och Sam + Cole (Wolves of Mercy Falls).

7. Avund: Vilka böcker skulle du helst vilja få i present?

Just nu har jag en önskelista på ca 20 böcker. Några utav dem är: Darkness Before Dawn av J.A. London, The Glimpse av Claire Merle och Shadow and Bone av Leigh Bardugo.

 



1 kommentar:

  1. Jem och Jace men ingen Will! Underhållande book tag ❤️

    SvaraRadera